Wednesday, May 1, 2013

故事開始 Our lives changed forever since...

2012年的7月某一晚,覺得身體怪怪的,該來的也沒來就驗了一下,這到底是有沒有懷孕呀? 第二條線那麼淡,淡到幾乎看不到。記得當晚頭很暈,像喝醉,就跟江江說:「我好累哦,我要睡了!」就倒頭就睡。
Sixth sense told me "you might be pregnant"...but the second line was so light I could hardly  see it. 
第二天一早覺得昨晚的頭暈不尋常,女人的第六感很強的! 再驗了一次,好深的第二條線呀! 懷孕了嗎? 懷孕了吧! 走進房裡給江江看,江江剛睡醒,沒什麼興奮。好像只說了句:「真的?」哼!電影果然是電影。現實生活中,男人根本不會興奮得跑起老婆浪漫的旋轉說:「我要當爸爸了!我要當爸爸了!」
Next day, the second line was very obvious. And in two hours we were leaving for Greece!!
驗到這深深的第二條線是要去希臘的早上,要出門搭飛機了。我完完全全沒想到可不可以坐飛機耶,懷孕又不是生病,沒什麼不行吧!
Nathan went to Greece with us!

回來後馬上到婦產科,也就是這時開始吐了...
When Nathan was just a little black dot 
大約7週
Nathan got bigger! 


And bigger


三個月,可以分享好消息啦~ 話說我肚子真的大得很早又很快!
12 weeks. Ready to announce the news!


才四、五個月肚子就這麼大。那時候上課上到一半都要跑出去吐



大約14週,寶寶的腳,好可愛呀!
Nathan's feet
寶寶的手,好像在說「嗨~」

Nathan waving "hi"

大約5個月,好清楚的人形! 太不可思議了!!!!!!天啊!!!有個人住在我肚子裡耶!!!
About 20 weeks
寶寶美麗的脊椎。要檢查頸部透明帶,胎兒必須是躺著的姿勢,但是寶寶一直翻滾,就是不平躺,在診所花了快四個小時才照到…

Nathan's beautiful spin

開始吸手指了
Sucking thumb
吐得很厲害,還是要裝沒事
Pretending to be a pretty pregnant woman while feeling very sick




肚子痛隨便找了間診所去,想不到醫生給我們看了寶寶的臉!! 而且這間隨便找的診所還是很多明星都會去的超有名診所。




大約30週
About 30 weeks
 肚子尖吧! 很多路人都好像跟我很熟說:「肚子好尖哦,是男生吼?」

Many people on the street commented on my pointy belly "Your belly is so big and pointy, must be a boy!!"



33週了,辛苦指數有增無減,還是要裝沒事的來一張美照。才33週大家就以為我要生了 = =
 33weeks, everybody thought I was going to have the baby soon. I was HUGE.


生產前兩天,已經胖18公斤啦!
 Two days before labor. Gained 40 pounds
寶寶出生了!

Nathan arrived. 2995 grams.



懷孕到生產對我而言,非常艱辛。有人說生完才是痛苦的開始,不不不,懷孕的辛苦和生產的痛對我來說是最痛苦的(有看過我的生產文就知道我的生產不容易呀!)

但是我一點都不後悔這整個過程。我愛我的男人,我愛我的小孩。我愛我們的家呀! :)

I will never forget how painful the labor process was and how the c-section became a horror movie . I will always remember how sad it was when I couldn't hear my baby's first crying, how he looked, how he felt, and the fact I couldn't hold him right away.  However, I don't regret at all I took a risk to do natural birth when doctors told me it could affect my aneurysm. I tried and the most important thing is my Nathan is a healthy baby. :)


No comments:

Post a Comment